Om Hesteskole.dk

Hesteskole.dk består af et hold engagerede hestemennesker, som har stor erfaring med heste og tv-produktion og visuel læringsformidling.

FREJA FLENSBURG - Fysiurgisk Hesteterapeut & Hestemassør

Freja er Hesteskole.dks primære formidler. Hun har redet og haft med heste at gøre siden hun var 5 år (1988). Det har primært været dressur, hun har beskæftiget sig med, og især som ponyrytter red hun en del konkurrencer.

Hun har gennem tiden redet og uddannet en lang række forskellige heste bl.a. hos og ved berider Stine Lyngsø og Birgitte Byrialsen.

I hendes voksne liv har hun været meget optaget af at skabe "den holdbare hest" og har derfor fokuseret på at ridning skal opbygge og ikke nedbryde hesten. Hun begyndte at savne muligheden for at supplere den opbyggende ridning med andre teknikker, som kunne hjælpe hesten til at blive den bedste udgave af sig selv.

Ligesom andre topatleter får massage for at vedligeholde deres krop og forebygge skader, så mener hun også, med den kultur vi har omkring vores heste, at det er vigtigt at vi, som ejere/ryttere, giver dem de bedste forudsætninger for at indfri de ønsker og forventninger, som vi har til dem.

Uddannet som Fysiurgisk Hesteterapeut og Hestemassør.

I 2017 påbegyndte Freja uddannelsen som Fysiurgisk Hesteterapeut og i 1½ år nørdede hun anatomi, fysiologi, bevægelsesmønstre, "den gode ridning", muskler, sener, led og hele samspillet som udgør hesten som helhed. Her blev hun også uddannet i at praktisere ledmobilisering, KST (Kranio Sakral Terapi), bindevævsløsning og traditionel hestemassage.

Siden da har Freja arbejdet med, og hjulpet, alle typer af heste, - lige fra den lille selskabspony, til galophesten, Grand Prix hesten, springhesten og den tunge Tinker.

Hun har desuden taget det obligatoriske grundforløb med speciale i heste, som ligger forud for optagelsen på berideruddannelsen. Her blev hun eksamineret i; fodringslære, korrekt træning, anatomi og fysiologi, adfærd, pasning og pleje samt sadelmageri.

SAM MOODY TOFT-HØJ - TV-Producer, Fotograf og visuel storyteller

Sam har mere end 15 års erfaring som professionel producer, fotograf og klipper. Han produceret mere end 10.000 timers livefjernsyn på landsdækkende tv for DR, TV 2 og TV 3.

Fire gode grunde til at vælge Hesteskole.dk

Vi tager dig i hånden

Uanset om du er ny eller øvet, så vil du få noget ud af undervisningen.

Kvalificeret underviser

Vores underviser har redet i 35 år og er i dag dressur-underviser og Fysiurgisk Hesteterapeut

Vi svarer dig på alle hestespørgsmål

Vi gør en ære i at besvare alle spørgsmål, som du måtte have. Send blot dit hestespørgsmål til info@hesteskole.dk